piesa de stare

Goran Bregovic & Athens Symphony Orchestra & Chorus - ''Balkanica'' - ''Man from Reno''

Asculta mai multe audio diverse

miercuri, februarie 03, 2010

Care sunt profii de goth?

    Cu un banal top pe care l-am facut aici, am starnit niste controverse. Din punctul meu de vedere lucrurile sunt clare... e blogul meu si aici pot debita ceea ce doresc eu. Dar de obicei ceea ce debitez are un suport sigur. Dintre lucrurile care ma dezgusta sunt superficialitatea si snobismul. Asa ca mai am doar o explicatie pentru topul ala:
  • cred ca voi cititi doar topul fara sa intelegeti ce scrie deasupra lui. Mai precizez o data si gata: evolutia muzicala a ajuns la un asa nivel astazi, incat fiecare individ mai familiarizat cu portativul considera ca genurile date de el sunt cele corecte. Criteriile sunt multe, diferite si in mare destul de clare. Nu cred ca vedeti in topul de mai sus trupe folk, speed metal, trash, death sau black (pur). Pe de alta parte, in cazul de fata chiar "putem amesteca" nu "death metal cu symphonic", ci love metal cu symphonic si cu celelalte subgenuri in care le-ati mai gasit integrate (la modul oficial) pe celelalte trupe. De documentat, m-am documentat destul... atat de destul, incat pe cel putin 2 site-uri oficiale am gasit aceeasi trupa incadrata la genuri diferite. De aia am zis ca uneori trebuie sa lasam snobismul si sa deschidem urechea la sunet si creierul la versuri (pt. cine il are, desigur). 
Ce va determina pe voi sa incadrati o trupa la goth? ...logic, veti raspunde ca acele n trasaturi care impreuna formeaza genul goth. Este ca si cum mi-ati raspunde ca exista doar oameni: perfect bruneti, perfect blonzi, perfect roscati. Cand superficialitatea este superioara spiritului ajungem sa ne declaram ofuscati foarte simplu de orice.
Cand am precizat "in viziunea mea" am facut-o tocmai pentru a preintampina acuze de tipul: vaaaaai, dar cum se poate, cum poti sa mai deschizi gura si sa privesti altundeva decat in pamant....?!.... vaaaaaaaaaaaai, dar nu e symphonic death metal, draga, e symphonic black metal! De parca pana la urma faptul ca asculti death sau black te face mai destept, iubit sau mai stiu eu ce altceva vi se pare voua important!

Stiti voi, "less is more"!

Later edit: pentru cine doreste, ii pot trimite personal doua pagini A4 in care am argumentat cu informatii oficiale ca fiecare trupa publicata de mine in top canta sau macar se ciocneste fara sa vrea de gothic! aaa... iar acum asult Tarantella, asta cica e goth americana....sau cumva nu-s destul de "documentata"?!

2 comentarii:

Anca G. spunea...

Sincer, mie nu prea-mi pasa de incararile astea din muzica, si cred ca cei care-si bat capul cu asa ceva vor sa demonstreze ca sunt mari cunoscatori. Sunt, in fapt, niste "forme fara fond". Degeaba stii ca HIM canta love metal, si nu symphonic, daca te uiti ca vitelul la poarta noua la linia melodica si la versuri. Am mai intalnit "vitei" care stiau pe dinafara ramurile rockului, dar in particular aveau o spaima teribila de muzica asta.
Personal, nu cred ca Nightwish mi-ar placea mai putin daca ar fi incadrati in genul metalelor..nu-stiu-de-care si nu in symphonic si nici ca mi-as sterge discodrafia AC/DC daca un destept ar zice maine ca trupa canta...rock`n`roll de gazon!
Na ca m-a luat valu`..:))

Alina spunea...

de acord cu sunetul-mai-tare .. mare cacat daca stii ce gen e fiecare melodie. conteaza ce asculti nu sa te lauzi ca stii genurile.la ce-ti foloseste?

 

ZED