piesa de stare

Goran Bregovic & Athens Symphony Orchestra & Chorus - ''Balkanica'' - ''Man from Reno''

Asculta mai multe audio diverse

luni, ianuarie 12, 2009

Unu' cat o zi de post: despre calculatoare, nervi, libertate, religie, Serban si Mircea ... si ce-o mai da Domnu'

  •    De vreo trei zile ma chinui sa traiesc in lumea asta tehnologica moderna... mi se "futuse" compu' si nu stiam ce are... solutia romanului ignorant, a femeii in genere si a mea in particular?! Ii mai f....m si eu cate una, ca sa-i ajunga!... adica mai trageam cate-o palma unitatii, asa de incurajare... Care era problema? Sincer, nici acum nu stiu foarte clar. Adica se intampla urmatorul lucru: deschideam compu' si intram pe net; deschideam si mess-u' si, logic, ma apucam de tastat una, alta. Numai ca de aici devenea ciudat. Mi se bloca/ ingheta si tastatura si mouse-ul. Nu mergea nici macar clasicul: Ctr+Alt+Del... Asa ca aveam doua solutii: loveam innebunita unitatea pana cand mi se inrosea palma si se "gandea" si nesimtita de sagetica sa se trezeasca din letargie sau dadeam un restart, tocmai ca peste 15 minute sa o iau de la capat. Virusi? "Virusi de imprimanta", cum zic cei de la Cafe Deko? Nu stiu... asa ca mi-am cumparat o noua tastatura (a doua in 5 luni) si totul merge perfect... ptiu, sa nu fie de deochi! Asa ca tot ce a fiert in mine zilele astea se va racori aici... asa ca nu va grabiti, ca abia am inceput sa scriu...

    Ziceam de liberul arbitru... Am revazut un film vechi la care mi-au dat iar, din nou, again, inca o data etc. vreo doua lacrimi (nu prea multe ca strica imaginii mele de femeie moderna cica!). Si m-am apucat sa meditez in lipsa de altceva de facut, ca tot ma umflasem de la problema cu l' ordinateur! Dintre toate lucrurile pe care le detinem sau care ne sunt date, cel mai important si cel mai greu de suportat totodata este libertatea de a alege. Oricum as privi acest fapt, fie din prisma stiintifica, fie din cea religioasa, tot la aceeasi concluzie ajung. Noi alegem in fiecare clipa a vietii noastre, de cele mai multe ori facand-o inconstient. Orice alegere duce la o consecinta de un anumit fel care la randul ei determina o alta alegere. Uneori, o singura optiune, doua sau o suta de mii duc la acelasi rezultat (o fi asta destin? predestinare?)... alteori, aceleasi conditii duc la intamplari cu totul diferite sau chiar opuse! Suntem goi pe un Pamant plin... suntem inteligenti, suntem prosti, colerici, melancolici, bogati, saraci, luptatori, lasi, milosi, cruzi... oricum am fi avem cu totii aceeasi problema: trebuie sa alegem... inclusiv refuzul alegerii reprezinta o alegere in sine, paradoxal! Suntem niste mici dumnezii care vor suporta consecintele alegerii lor... Eu cred ca darul cel mai frumos care ne-a fost dat este tocmai acesta: libertatea de a alege! Dumnezeu ne-a permis sa nu credem in el, daca nu vrem... ironic! 

     De ce oare cand stiu ca aleg ceva gresit continui in ceea ce fac? Ce impuls subcontient ma impinge sa aleg un lucru pe care mintea sau inima il considera de neales?... ramane totusi o intrebare retorica pana cand ma voi hotari sa intru putin si pe calea batatorita a psihologiei...

    Citeam mai devreme blogurile lui Huidu si Badea..... barbatii astia! Niste copii mai mari! Exista trei feluri de oameni care ii privesc si asculta: fanii inraiti Huidu, fanii inraiti Badea si cei care ii plac pe amandoi si nu inteleg cearta asta prosteasca (polemica nu o pot numi, caci nu este!)  intre ei. A incercat si Misu de la Mondenii sa ii impace la nivel de blog, dar plozii, tot plozi! O fi ceva de culise de nu se pot impaca? O fi pura publicitate (nu ma refer la ceva fals, ci doar la faptul ca amandoi sunt constienti ca le creste popularitatea prin razboiul pe care il duc)? O fi doar prostie? Nu stiu... Dar ce s-ar intampla daca intr-o zi s-ar trezi fara niciun fan? Absurd, desigur... dar omenesc. Oricum, "bataia" asta ar deveni foarte ironica daca s-ar intampla ceva gen Romeo si Julieta cu progeniturile celor doi (bineinteles, viitoarea fetita a lui Badea...sau baietel, never say never!) .... ce-as mai rade...

    Si daca tot am lasat titlul in coada de peste, mai am de adugat ceva si gata! In ultimul timp am intalnit foarte multi misogini. Eu nu sunt o feminista, dar nici nu ma pot abtine sa nu reactionez cand vad in jurul meu atata ignoranta! De ce unii barbati considera ca femeile nu pot fi inteligente? Pai pentru ca acestia, la randul lor sunt prea putin inteligenti (sa nu le zic de-a dreptul prosti) sa cunoasca un fapt ironic: sunt prea putin informati in ceea ce priveste sensul cuvantului inteligenta.... 

  Paiii.... nu are rost sa dau copy/paste din DEX online.... asta o poate face oricine. Asa ca ma rezum la faptul ca a fi inteligent inseamna mult mai mult decat ce presupune o definitie preluata din DEX. Exista chiar 9 tipuri de inteligenta.... Inteligenţa este un lucru ciudat. Stiti ce au in comun urmatorii oameni: Einstein, Disney, Ronald Reagan, Mozart, Bill Gates? Pai...pe langa inteligenta si multe altele... au mai avut ceva: au fost niste elevi mediocri! Dar nu asta este important aici. Stiu ca intre cei enumerati nu e niciun nume de femeie, eu totusi ma opresc pentru inceput doar la domeniile reprezentate de cei amintiti mai sus.  Vreau doar sa spun ca inteligenta se manifesta diferit. In ce sens? Pai cam asa: 

 

       

                La care se mai adauga si: inteligenta naturalista si nu in cele din urma cea experientiala, sau cum o numeste majoritatea, "scoala vietii"!

      Si nu doar ca ele "esista", ci chiar s-au dezvoltat si tehnologii care maresc aceste tipuri de inteligenta, cum ar fi “Electronic Field Trips”, pentru inteligenta kinestezica sau “Band-in-a-Box”  pentru cea muzicala (si astea sunt doar exemple banale). 

 Care ar fi concluzia? Ca nu doar voi, dragilor, care posedati enciclopedii in colturile capetelor alea rotunde, sunteti inteligenti. Un Gica Hagi, un Vladimir Dolguşin, un Constantin Nitescu sau o Femeie pot fi la fel de inteligenti ca si voi.... 

 Problema ramane totusi: ce alege fiecare sa faca din inteligenta pe care o detine!

      


0 comentarii:

 

ZED