piesa de stare

Goran Bregovic & Athens Symphony Orchestra & Chorus - ''Balkanica'' - ''Man from Reno''

Asculta mai multe audio diverse

sâmbătă, mai 02, 2009

ADI 7 (Palmierii si Romania)

         Am un dinte impotriva:
  • oamenilor care stau la coada/ rand intr-o institutie publica si iti sufla in ceafa;
  • indivizilor care toarna o tona de parfum pe ei si te sufoca in mijloacele de transport. a mirosi ca o parfumerie nu inseamna a fi curat!
  • oamenilor care urla in tramvai/ autobuz/ maxi-taxi, crezand ca doar vorbesc civilizat, da' e democratie, ce draq!
  • celor care te intreaba atunci cand vii dintr-o tara straina: ce ti-ai cumparat de acolo? cum sunt preturile?
  • si mai ales:
  Ziceam in postul trecut de palmierii din Galati.
 Totul a inceput cu vreun snob... cu vreo pitzipoanca sau cocalar care a fost si el/ea prin vreo insula exotica si a ramas siderat (desi pot paria pe orice ca nici nu stie ce inseamna cuvantul asta) de palmierii de pe-acolo. Ce si-o fi spus? Da' noi de ce n-am putea?! Ce, suntem mai prosti?! Mai saraci?!... si cum intotdeauna toate complexele unor indivizi de teapa celor de mai sus sunt legate de bogatie, au zis sa actioneze, ca doar trebuie sa aratam lumii valoarea noastra!
  Asa ca ce s-a intamplat?! Pe o portiune din Bd-ul Brailei s-a ras totul si s-au catapultat palmieri si pe ici pe colo plante desertice. Trecand pe acolo si vazand fantomele trandafirilor, mi-a venit sa plang, dar si sa bat pe cineva. Furie, asta am simtit! Suntem niste plesuvi care se mandresc cu tichiile lor de margaritar! Si ca o ironie a sortii, azi au crapat pietrele de frig.
  Ce au crezut ca ofera romanilor? Galatiului? Un peisaj exotic, o frumusete apartinand unei alte lumi? .... nu au oferit decat minciuni! Natura e frumoasa cand e naturala. Lucrurile sunt frumoase, originale, misterioase, atragatoare, profunde, ADEVARATE, cand isi indeplinesc scopul lor, cand se inscriu intr-o linie imaginara a cosmosului, cand sunt ARMONIOASE! ce e armonie in tabloul asta: Palmieri in clima temperata?
 De ce nu profitam de ce ne ofera clima noastra?.... altii si-ar dori salcii... si-ar dori tei, stejari, salcami, trandafiri, crizanteme, lalele etc.... dar nu au parte decat de conifere si arbusti pitici. Unii si-ar dori livezi de mere si prune, iar de gutui pufoase nici macar nu au auzit, dar nu au in schimb decat portocali si lamai. Daca toti am avea de toate ne-am plictisi si nu am mai putea sa intelegem valoarea fiecarui lucru in parte.
 Si atunci care ar mai fi frumusetea unui palmier pe care-l voi vedea intr-o excursie in Tunisia, daca eu deja am unul acasa la mine?
 ............... am un mare dinte impotriva PROSTIEI... ca asa sunt oamenii carora le-a dat prin minte aberatia de mai sus.

0 comentarii:

 

ZED