piesa de stare

Goran Bregovic & Athens Symphony Orchestra & Chorus - ''Balkanica'' - ''Man from Reno''

Asculta mai multe audio diverse

vineri, iulie 16, 2010

Mini-vacanta in spital

Luna trecuta nu am scris aproape deloc. Totusi am o scuza. Abia pe 2 iulie am iesit din santier. Vineri noaptea... de fapt sambata dimineata la ora 1.30 eu calcam perdeaua din sufragerie. Apoi a urmat nunta. Am cununat si a fost frumos. Interesanta experienta de a fi nasi! Numai ca miercurea trecuta toata oboseala acumulata m-a dat gata. Asa ca joi dimineata eram la spital. Am refuzat internarea, am amanat-o pe luni. Numai ca joi seara, cu punguta cu schimburi m-am prezentat la Judetean. Eram invinsa. Asa ca de joi pana azi dimineata am fost perna de ace. Logic, mi s-a confirmat credinta despre spitalele romanesti.
 Peste tot in lumea civilizata familia poate asista la nastere... la noi nu erau admise nici vizitele la maternitate. Pe sectia mea se mai intra, ca inca nu nascuse nimeni (tot faceau panarama asistentele si asa), dar daca ai nascut trebuie sa stai vreo 5 zile la popreala... sa nu cumva sa se imbolnaveasca puiul mic de ceva adus de pe-afara... las' mai bine sa se imbolnaveasca de virusii spitalului! Stiti ce curat este?! Mi-au aparut pe picioare o multime de puncte rosii... doctorul zicea ca sunt de la cearceafuri, o asistenta zicea ca sunt piscaturi de tantari, iar altcineva ca ar fi de la niste gandacei de prin salon. Copii, clar, sunt in siguranta! Mai ales ca fiind groaznic de cald, pentru a putea respira, trebuie sa lasi geamul si usa deschise... si ghici ce! se face curent! Dar repet: in cazurile astea nou-nascutii nu au de suferit... sufera doar daca ii vede tatal mai devreme de 5 zile!
 Iar asistentele muncesc cu spor: azi, cand sa ma externez intreb doctorul de fata cu toata lumea: pot sa imi sun sotul sa vina sa ma ia acum? Iar el imi raspunde: da, suna-l. Si apoi ii zice unei asistente: fa-i scrisoarea medicala! (Nu aveam nevoie de concediu... de fapt, nu aveam nevoie decat de semnatura aia oficiala) Si pleaca. Stau vreo 10 minute in salon si ma intorc la oficiul lor sa intreb de scrisoare. Toate 3 se uitau la televizor... intreb si mi se raspunde rastit: Ce?! Crezi ca eu scriu imediat... externarile se fac la 11-12... avem o gramada de treaba... de facut... nu vezi?!Aici sunt niste reguli...nu se pleaca oricand. Intoarce-te in salon! 
 Stiind ca oricum plecam in cateva minute am preferat sa nu zic nimic pentru a nu incepe o cearta. Oricum as fi plecat si le-as fi lasat hartiile pe cap. Dar au venit totusi si mi le-au adus... cred ca m-au auzit vorbind cu o colega de salon, facandu-le nesimtite.
  Tot dimineata trebuia sa repet o analiza. M-au trimis sa iau sticluta dintr-un cabinet. Cand am intrat am vazut si metoda de depozitare: vreo 6 sticlute sterile asezate pe un suport imputit, din care vreo 3 erau rasturnate, atingand cu tifonul ce tinea de dop masa si suportul. Proba aia trebuie sa fie neatinsa...super-sterila! Dar cred ca nu inteleg eu corect regulamentul spitalului, nu?!
 Pe foaia de externare aveam enumerate "injectiile"... s-a scapat din vedere ca pe langa ampicilina am facut si fortum... poate ca nu e asa important, nu?! 
 Apropo de fortum: mi s-a spus ca o fiola costa 50 ron si cum e nevoie de 2 pe zi, e mai avantajos sa stau internata. Chiar nu pricep la ce le foloseste sa minta... fortumul in farmacie e 6, 7 lei. Dar am aflat prea tarziu.
 Concluzii? Daca se mai intampla ceva prefer sa dau banii pe tratament si sa il fac acasa. Si ma gandesc foarte serios sa ma sustrag de la plata asigurarii de sanatate la stat si sa fac una la particular. Macar sa am senzatia ca traiesc intr-o tara civilizata, chiar daca realitatea e total tragica!

0 comentarii:

 

ZED