piesa de stare

Goran Bregovic & Athens Symphony Orchestra & Chorus - ''Balkanica'' - ''Man from Reno''

Asculta mai multe audio diverse

joi, septembrie 25, 2008

Despre telepatie si sinucidere

Acum cateva zile mi-am amintit de un bun prieten. Ne cunoastem de pe la 16 ani si o perioada am batut strazile impreuna. Ca adolescenti, ne bagam in multe belele. El excentric, eu excentrica...neintelesi, ce draq! Lasand gluma in urma, va spun ca o perioada "strazile" noastre au cotit in sensuri opuse. Ne vedeam mai rar, vorbeam mai rar. De curand l-am reintalnit si am avut cateva iesiri "downtown", cum spune englezul! Simt ca ma leaga de el mai mult decat o prietenie veche. E ceva ce am impartit intr-un moment de criza. Totusi acest lucru nu m-a determinat sa tin legatura cu el. Ne vedem? OK! Nu ne vedem, iarasi OK! El mi-a spus ca trebuie sa se opereze pe cord. Pe moment lucrul acesta m-a ingrijorat, dar apoi l-am trecut cu vederea. Zilele astea, asa, fara niciun motiv anume l-am sunat. Nu mi-a raspuns. Nu am mai incercat. Deodata am simtit ca vreau sa-l sun, eu nefiind genul care suna pe cineva fara motiv. Asta simteam eu: un blanc total. Doar ca voiam sa-l sun! Am lasat lucrurile asa cum au fost. Ieri l-am vazut pe mess. Mi-a zis ca operatia reusise, operatie care avusese loc in perioada in care-l sunasem eu. Mi s-a parut foarte "suava" (daca ma pot exprima asa) aceasta intamplare. Stiu acum ca asta doream: sa fiu langa el, sa-i fie bine. Sa fi fost doar telepatie?

Determinata de un comentariu la un articol anterior, incep cateva randuri despre sinucidere. Pentru a nu-i raspunde acolo, ii voi raspunde aici (pt. surferb):

nu am incercat sa privesc niciodata sinuciderea din punct de vedere filosofic. cel mult am privit-o social (facnd exceptie analiza religioasa si psihologica). Nici acum nu ma atrage aceasta idee. Poate ca nu e in firea mea sa filosofez pe aceasta tema sau sa analizez. Prefer sa observ si sa "ma mir"(platoncian). Oricum, tin sa te contrazic intr-un fel: s-a observat ca majoritatea sinucigasilor sunt recidivisti. Cei care o fac DOAR pentru a atrage atentia, de obicei nici nu-si pun viata in pericol cu adevarat. Ceilalti printre multe alte motive il detin si pe acesta -- atragerea atentiei. Dar acest motiv nu este unic si nici macar dominant.
Si daca tot sunt la subiectul asta vreau sa-mi amintesc de un prieten. Depresiv si alcoolic a incercat sa se sinucida. S-a aruncat in fata trenului. Nu numai ca a trait, dar a scapat doar cu o coasta rupta si juliturile de rigoare. Culmea: l-au scos de sub locomotiva, de se mirau doctorii ca de o minune! A trecut apoi printr-o perioada "buna". Facea tratament, renuntase la alcool si-mi zicea ca simte ca s-a nascut a doua oara.
Concluzia: m-a sunat intr-o zi si mi-a spus ca pleaca la o cursa ilegala de masini ... si ca spera sa nu se mai intoarca. Nu stiu daca s-a mai intors. Nu mai stiu nimic de el. Poate este in viata, poate nu.
Sinucigasii, in marea lor majoritate, sunt recidivisti.

0 comentarii:

 

ZED