piesa de stare

Goran Bregovic & Athens Symphony Orchestra & Chorus - ''Balkanica'' - ''Man from Reno''

Asculta mai multe audio diverse

duminică, septembrie 28, 2008

Muzica

Un subiect banal, pentru o zi asemenea, inspirat de emisiunea Parte de carte. Dimineata erau invitati la Pro Tv Horia Moculescu si Connect-R. Ei trebuiau sa "analizeze" versurile din muzica romaneasca. Logic, s-a inceput cu o comparatie intre manele si hip-hop. Cei doi, "analisti obiectivi", considerau ca manelele nu provoaca niciun rau. Ca exprima chiar sensibilitate. Nu se declarau pro manele, dar nici nu le blamau. Judecau doar non-valoarea lor literara. In rest, totul se simtea "roz bon-bon"! Asa zisul brainstorming a fost realizat prin intermediul unor versuri de Cheloo:
"constatand umil cat de ipocriti sunt unii
n-am uitat ca l-ati cantat pe Ceausescu, curvelor
muzical vorbind - nu-i asa? - a fost usor
ati pupat in pula toata viata voastra
rolul meu? sa va fac sa v-aruncati de la fereastra
toti compozitorii sunt niste comunisti, batrani si tristi
ati facut istorie printre activisti
mecanismul o sa moara odata cu voi
din noroi va intoarceti in noroi
...........................................
asteptand bomba atomica cu barba mea ironica
va fac sa ma iubiti cum iubiti ciuma bubonica
o sa va prind degetele-n pian, mumiilor
textele voastre cu orizonturi inguste
pe care nimeni nu poa' sa le guste"
Ghiciti cine a sarit ca ars la aceste versuri? Da, da, tovarasul...oops, dl Horia Moculescu! Cum s-a aparat?...singurul sau argument a fost: versuri scelerate scrise de niste scelerati!!! Acu' intreb: asta-i argument demn de un om ce se vrea inteligent si absolvent de Conservator? ....e mai mult un dute-n p...a (painea) m...i(moale), ca altceva n-am ce sa-ti raspund...ca ai dreptate! Si in apararea lui a mai zis ca nu exista conflict intre generatii, ca doar la recomandarea lui a ajuns Connect-r la Pro Tv azi. Acum, depinde cum privesti lucrurile: eu de exemplu prefer sa inteleg asta: pai daca nu eram eu, mai puta bleaga (a se citi Connec-r!), nu ajungeai tu, aici! Si ca sa mi se confirme gandul, in urmatoarele cinci minute, domnisorul l-a cam pupat in fund pe Moculescu. Si pana si modul de a o face a fost anemic! El se declara un rapper sensibil, cu versuri inteligente. Uitati aici, dom'le, versuri:
"Daca dragostea dispare,
Viata mea n-are culoare,
Si doare tot mai tare,
Ploua incet…
Apare o intrebare
Se gandeste la mine oare?!
Unde sunt zilele cu soare?
Unde esti tu?"
Nu vreau sa va plictisesc desfiintand ineptiile de mai sus!
Concluzia lor? Versurile rappu-lui underground induce la violenta si prostie!
Imi rezerv un drept la replica pe care-l gasiti aici:
http://www.4elemente.ro/Recenzii/Export/primii10ani.htm

0 comentarii:

 

ZED